آرشیو برای: "آبان 1395"

5 روش برای رفع کسالت و ایجاد نشاط

1.همیشه با وضو باشید ،ذکربگویید،باخداوند راز و نیاز کنید و از خداوند به خاطر همه نعمت ها و الطافی که تا به حال به شما داشته سپاسگذار باشید. 2.یک دوش بگیرید و لباس های تمیز بپوشید و خود را معطر کنید. 3.دراز بکشید،عضلاتتان را شل کنید و چند نفس عمیق بکشید.… بیشتر »

5 جمله کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم

1.جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم. 2.یکی از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند. 3.در جنگ روانی و آنچه که امروز به او جنگ نرم گفته میشود در دنیا،دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آن را منهدم کند.… بیشتر »

هفته بسیج

بسیج تندیس پایداری و رمز جاوید مبارزه و مخاصمه با بیداد گرانند و نام طوفانی آن حجم پوشالی سکوت و سازش را به فریادی عصیانگر علیه زورمندان تاریخ مبدل کرد و دین محمد(ص )را تضمین دوباره بخشید. جهاد اسلام در دستان پرتوان بسیجیان محکم است.آنانکه حافظان امنیت… بیشتر »

سوز دل

بسوز ای دل که امروز اربعین است... عزای پور ختم مرسلین است... قیام کربلایش تا قیامت... سراسر درس بهر مسلمین است... دلا کوی حسین عرش زمین است... مطاف و کعبه دلها همین است... اگر خیل شهیدان حلقه باشند... حسین بن علی،آن را نگین است... چه زنجیری به دست و… بیشتر »

نماز مستحبی

نماز روز یکشنبه: روایت شده است نماز روز یکشنبه دو رکعت است اوائل روز خوانده می شود در رکعت اول بعد از حمد سه مرتبه سوره کوثر و در رکعت دوم بعد از حمد سه مرتبه سوره توحید را قرائت می کنی این نماز شخص را از آتش جهنم آزاد ،از نفاق پاک و از عذاب ایمن می سازد بیشتر »

حدیث روز

حضرت محمد (صلی الله و علیه و آله وسلم ) فرمودند: وقتی میخواهید مقام بنده را در نظر خدا بدانید،بنگرید که مردم پشت سر او چه میگویند. بیشتر »

نماز مستحبی

نماز شب شنبه رسول گرامی اسلام (صلی الله و علیه وآله وسلم )فرمودند: هر که در شب شنبه چهار رکعت نماز بخواند که در هر رکعت سوره حمد یک مرتبه و سوره توحید هفت مرتبه قرائت کند برای هر رکعت هفتصد حسنه و به او خداوند شهری از شهرهای بهشت عطا فرماید. بیشتر »

شب چهلمت آقا...

چهل شب است چهل شب هوای دلتنگی... چهل شب است چهل شب فضای دل تنگی... چهل شب است غم تو به گونه ای دیگر... به دل نشسته و خواند نوای دل تنگی... شب چهلمت آقا چقدر غمگین است... همین غم است برایم بهای دلتنگی... حسین ماه محرم تمام شد،غم تو... ....هنوز مانده میان… بیشتر »

یا ابا عبدالله الحسین(علیه السلام )

اربعین آمد و اشکم ز بصر می آید... گوئیا زینب محزون ز سفر می آید... باز در کرب و بلا شیون و شینی برپاست... کز اسیران ره شام خبر می آید... بیشتر »

نکات روانشناسی

1.از نشانه های ذهن فرهیخته ان است که درعین مخالفت با عقیده ای به آن احترام بگذارد. 2.یک تیر تنها وقتی می تواند پرتاب شود که کمان را به سمت عقب بکشید وقتی زندگی شما را با سختی ها به سمت عقب می کشد می خواهد شما را به سمت چیزی عالی پرتاب کند. 3.مردم… بیشتر »

دمنوشی موثر برای درمان سریع سرماخوردگی

با سرد شدن هوا،سرماخوردگی به یکی از بیماریهای شایع تبدیل میشود.افرادی که مبتلا به سینوزیت و یا حساسیت های فصلی هستند بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دارند.استفاده از دمنوش های گیاهی یکی از درمان های موثر خانگی برای درمان سرماخوردگی است. مصرف ترکیب دمنوش… بیشتر »

5 جمله کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم

1.در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثر گذار شود. 2.جنگ نرم صحنه رویاروئی دروغ های بزرگ و واقعیت های تردید ناپذیر است. 3.در این جنگ نرم،کافی است هواداران جبهه حق بیدار باشند و بیکار ننشینند… بیشتر »

نماز مستحبی

نماز روز شنبه رسول گرامی اسلام(صلی الله و علیه وآله وسلم )فرمودند: هرکس در روز شنبه چهار رکعت نماز بخواند که در هر رکعت حمد یک مرتبه و سوره کافرون سه مرتبه،بعد از تمام شدن نماز یک مرتبه آیه الکرسی قرائت کند خداوند به هر حرف از این نماز ثواب یک شهید به… بیشتر »

حدیث روز

امام صادق (علیه السلام )می فرمایند: از فروتنی است که آدمی در جایی از مجلس بنشیند که پایین تر از مقام و منزلت او باشد. بیشتر »

السلام علیک یا اباصالح المهدی

باتوام ای دشت بی پایان،سوار ما چه شد؟ یکه تاز جاده های انتظار ما چه شد؟ آشنای "لا فتی الا علی"اینجا کجاست؟ صاحب "لاسیف الا ذوالفقار"ما چه شد؟ چهارده قرن است،چهل منزل عطش پیموده ایم... التیام زخم های بی شمار ما چه شد؟ چشم یوسف انتظاران را کسی بینا… بیشتر »

نماز مستحبی

نماز شب جمعه از رسول گرامی اسلام(صلی الله و علیه و آله وسلم ) روایت شده است: نماز شب جمعه دو رکعت است در هر رکعت بعد از حمد هفتاد مرتبه سوره توحید و هفتاد مرتبه استغفرالله بگوید. رسول گرامی اسلام(ص )قسم یاد فرمودند که اگر کسی این نماز را با استغفارش… بیشتر »

5 جمله کوتاه از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ نرم

1.دراین جنگ نرم ،شما جوانهای دانشجو،افسران جوان این جبهه هستید. 2.شرط اصلی فعالیت درست شما در این جبهه جنگ نرم،یکی اش نگاه خوشبینانه و امیدوارانه است. 3.خط اغفال به خصوص خواص و نخبگان از تاثیر دشمن،یکی از خطوط القائی و تبلیغاتی دشمن است. 4.در میدان… بیشتر »

نکات پزشکی

1.در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید زیرا کلر یک قاتل تدریجی است. 2.چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید. 3.توجه بیش از حد به وزن،سودمند نیست.بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید. 4.هنگام دویدن و… بیشتر »

اقاجان...خوب میشوم..

آقا قسم به جان شما خوب میشوم... باورکنید آخرش به خدا خوب میشوم... حتی اگر گناه خلایق کشم به دوش... بایک نگاه لطف شما خوب میشوم... این روزها ز دست دل خویش شاکیم... قدری تحملم نما خوب میشوم... من ننگ و عار حضرتتان تا به کی شوم؟ کی از دعای اهل بکا خوب… بیشتر »

نماز مستحبی

نماز روز جمعه از امیر المومنین علی (ع )روایت شده است نماز روز جمعه 8رکعت است(باهر سوره که بخواهد ) یک ساعت بعد از طلوع آفتاب وقت این نماز است.خداوند در بهشت هزار درجه برای او قرار دهد. باز از آن حضرت روایت شده است نماز روز جمعه چهار رکعت است در هر رکعت… بیشتر »

حدیث روز

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف): از آنچه به کارتان نمی آید،پرسش مکنید.  بیشتر »

نماز مستحبی

نماز روز پنجشنبه روایت شده است نماز این روز دو رکعت است.در هر رکعت بعد از حمد،سوره نصر و کوثر هرکدام را پنج مرتبه قرائت کند.در عصر روز پنجشنبه چهل مرتبه سوره توحید راقرائت کند وچهل مرتبه استغفار نماید کسی که این نماز را بخواند همراه سوره ها و استغفار آن… بیشتر »

حدیث روز

امام علی (علیه السلام )می فرمایند: هرکس زیاد شوخی کند نادان شمرده میشود. بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله وسلم )می فرمایند: به هنگام خوشی،خداشناس باش تا خدا به هنگام سختی تو را بشناسد. بیشتر »

نماز مستحبی

نماز روز چهارشنبه: روایت شده است نماز این روز دو رکعت است در هر رکعتی بعد از حمد سوره زلزال یک مرتبه و سوره توحید سه مرتبه،خداوند برای پاداش او، تاریکی قبر را تا روز قیامت از او برمی دارد. بیشتر »

حدیث روز

امام علی (علیه السلام )می فرمایند: گریستن از ترس خدا کلید رحمت است. بیشتر »

عاقبت زنا

میرزا احمد ال آقا می‌نویسد:شخصی مغازه اسلحه فروشی داشت.او گرفتار یک غده بزرگ در سر و گردن خود بود.یک روز من همراه با شیخ اصفهانی به روستای ایشان به نام نخودک رفتیم.این شخص نیز دنبال ما می آمد و میگفت :ای شیخ یا مرا شفا دهید و خوب کنید،یا از دنیا ببرید و… بیشتر »

حدیث روز

نارنگی خاصیت درمانی:ملین،تقویت نیروی جنسی،قابض و مقوی معده،دافع قی و تهوع و.... موارد استعمال:افزایش نیروی جنسی،تقویت معده،از جوشانده برگهای آن برای شست وشوی ورمها و کاهش درداستفاده میشود و... اشکال دارویی:میوه ،پوست، برگ. بیشتر »

حدیث روز

رسول اکرم (صلی الله و علیه آله وسلم) می فرمایند: گناهی هست که بخشیدنی نیست و گناهی هست که از آن نگذرند و گناهی هست که قابل بخشش است،آنچه بخشیدنی نیست شرک به خداست و آنچه قابل بخشش است،گناه بنده میان خود و خدای عزوجل است و آنچه از آن نگذرند ظلم کردن… بیشتر »

عذاب قبر ظالم

مرحوم سید محمد علی عراقی نقل می کند: در ایام کودکی که در وطن خود در عراق بودم،مردی که او را می شناختم فوت کرد.او را در مقبره ای که روبروی خانه ما بود دفن کردند.تا چهل روز هنگام مغرب،اثرات آتش از قبر او دیده می شد و آه و ناله فراوانی از آن به گوش می… بیشتر »

10 دستورالعمل شگفت انگیز برای زندگی

1.به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید. 2.پیش از ازدواج حداقل 6ماه نامزد بمانید. 3.بیاد داشته باشید گاهی سکوت بهترین پاسخ است. 4.بیشتر کتاب بخوانید و کمتر تلویزیون تماشا کنید.  5.مقدار زمانی را در تنهایی سپری کنید. 6.اجازه ندهید یک مشاجره کوچک یک دوستی… بیشتر »

داروی گیاهی

گلابی خاصیت درمانی:قابض،آرامبخش، تب بر،مقوی و شاداب کننده،ملین،مقوی قلب و معده و... موارد استعمال:آرامبخش، ضدکرم،سوزش مثانه،ضد خونریزی و اسهال (شکوفه )،ضد تب،تقویت عمومی بدن و.. اشکال دارویی:برگ ،شکوفه،میوه،تخم بیشتر »

حدیث روز

رسول اکرم (صلی الله و علیه وآله وسلم )می فرمایند: هرکس از مرد یا زن مسلمانی غیبت کند،خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه ی او را نپذیرد مگر این که غیبت شونده اورا ببخشد. بیشتر »

عذاب فراموش کنندگان قرآن

پیامبر(صلی الله و علیه وآله وسلم )فرمودند : شب قبل دونفر نزد من آمدند و خواستند با ایشان بروم.با ایشان به سرزمین مقدسی رفتیم.دیدم شخصی خوابیده و فرد دیگری سر اورا برسنگ می زند به گونه ای که سرش شکست. گفتم:سبحان الله!این شخص کیست و عمل او چه بوده است؟… بیشتر »

داروی گیاهی

انار: خاصیت درمانی:قابض،ملین،ادرار آور،تصفیه خون،تقویت کبدو... موارد استعمال:کم خونی،تقویت کبد،لاغری،بواسیر،تورم لوزه،ناخنک چشم،ضدخارش،پوست و آلرژی،کلوئیدو... اشکال دارویی:میوه،دانه،پوست میوه،گل وپوست درخت. بیشتر »

لبیک یا سید علی

هرگز به غیر جانان... ما جان نمیفروشیم.. جان میدهیم اما... جانان نمیفروشیم... دشمن اگر ببخشد... کاخ سفید خود را... یک تار موی "رهبر" بر آن نمیفروشیم.. بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(صلی الله و علیه وآله وسلم )می فرمایند: "شفاعت من فردای قیامت به کسی که نمازهای واجب را از وقتش به تاخیر اندازد ،نمی رسد" بیشتر »

یا مولای شیعه

بسم الله... میگفت :ما نسل "غیرت روی خواهر" و "روشنفکری روی دوست دختریم" نسل کادوی یواشکی.. نسل شینیون زیر روسری... نسل خوابیدن با اس ام اس.. نسل درد ودل با غریبه مجازی.. نسل جملات کوروش و دکتر... نسل ترس از منکرات... نسل سوخته... حالا من برایش می گویم:… بیشتر »

السلام علیک یا اباصالح المهدی

دلم به مستحبی خوش است که جوابش واجب است.. السلام و علیک یا بقیه الله فی ارضه. .. بیشتر »

حدیث روز

پیامبر اکرم(صلی الله وعلیه و آله وسلم )می فرماید: بی همسرانتان را همسر دهید،زیرا خداوند در پرتو ازدواج،اخلاق آنان را نیکو میگرداند و رزق و توان مالی آن ها را وسعت می دهد،و بر مروت و ارزشهای انسانی شان می افزاید. بیشتر »

با هر سختی آسانی است. ..

خدا دوبار گفته که ته دلمون قرص شه... بیشتر »

10 اصل شادی بخش

1.شادی خود را به هیچکس وابسته نکن تا همیشه از آن برخوردار باشی. 2.هنگام عصبانیت هیچ تصمیمی نگیر. 3.از هیچکس و هیچ چیز توقع نداشته باش. 4.به تفسیر و تعبیر کارهای دیگران نپرداز. 5.به هیچ کس جز خدا امید نداشته باش. 6.هرگز سعی نکن به دیگران بقبولانی که حرفت… بیشتر »

السلام علیک یا حسن بن علی

دو نور دیده ی زهرای اطهر دو سروِ باوقار باغ حیدر زده تقدیرِ هر یک را به نوعی زمانه با نَم آبی مقدّر دو ماه عالم آرای امامت دو نورِ سبزِ صحرای قیامت یکی می نالد از نوشیدن آب یکی از قحطی این گوهر ناب یکی را سینه سوزانید ، یکی را کرده بی تاب حسن از آب می… بیشتر »

السلام علیک یا ابالفضل العباس

اگر بخواهیم برای همه اعصار مصداقی از ولایی بودن و ولایتمدار بودن ارائه دهیم بی شک در تاریخ کسی نمی تواند نمونه ای بهتر و بارز تر از عباس بن علی (ع) را مثال بیاورد. چرا که تنها کسی که در همه ابعاد و عرصه ها توانست از امتحان سربلند بیرون بیاید همو ست.… بیشتر »

السلام علیک یا ابالفضل العباس

اگر بخواهیم برای همه اعصار مصداقی از ولایی بودن و ولایتمدار بودن ارائه دهیم بی شک در تاریخ کسی نمی تواند نمونه ای بهتر و بارز تر از عباس بن علی (ع) را مثال بیاورد. چرا که تنها کسی که در همه ابعاد و عرصه ها توانست از امتحان سربلند بیرون بیاید همو ست.… بیشتر »

السلام علیک یا بنت الحسین

             ای عمه ! بیا تا که غریبانه بگرییم        دور از وطن و خانه به ویرانه بگرییم                پژمرده گل روی تو از تابش خورشید      در سایه نشینیم و به جانانه بگرییم لبریز شد ای عمه دگر کاسه صبرم         بر حال تو و این دل دیوانه بگرییم   … بیشتر »

روز دانش آموز

فهمیده به ما فهماند درس دفاع وپاسداری از ارزشهای اسلامی را.. درس پروانه وار سوختن تا به وصال معبود رسیدن را به ما آموخت.. او به همه فهماند که چگونه می توان از قعر نیستی به اون هستی رسید... بیشتر »

السلام علیک یا زینب کبری(س)

ا لسلام ای دختر شاه نجف             السلام ای صابر صحرای طف السلام ای چادر زهرا به سر           السلام ای نور خورشید و قمر السلام ای مقتدای عالمین              السلام ای خواهر خوب حسین السلام ای بانوی ماتم زده              صبر تو صبر جهان بر هم زده… بیشتر »

حدیث روز

امام صادق علیه السلام :مَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ يَعْلَمُ مَا يَقُولُ فِيهِمَا انْصَرَفَ وَ لَيْسَ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ ذَنْبٌ. هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میان او و میان خدای عز و جل گناهی نیست.… بیشتر »

برگزاری نشست علمی مهدویت

بسمه تعالی در تاریخ 95/8/8طی برنامه ریزی هایی که از قبل توسط مدیریت محترم مدرسه انجام گرفته بود اولین نشست علمی مهدویت توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا محمودی در حوزه ی علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کامیاران برگزار شد که به شرح ذیل می باشد : دراین… بیشتر »

السلام علیک یا اباصالح المهدی

هیچ داری از دل مهدی خبر... گریه های هر شبش را تا سحر... او که ارباب تمام عالم است.. من بمیرم... سر به زانوی غم است... شیعیان... مهدی غریب و بی کس است.. جان مولا معصیت دیگر بس است... بیشتر »

حق الناس

در روز قیامت نیکی هایمان را به محبوب ترین فرد زندگیمان نخواهیم داد...بلکه به کسانی میدهیم که از آنها بیزار بودیم و غیبتشان را میکردیم... بیشتر »