آرشیو برای: "آذر 1395"

کلاغ و طوطی

اشتباه ذهن..

پاک کنید..

خدایا...

بذل و بخشش بهلول در حمام..

روزی بهلول به حمام رفت، ولی خدمتکاران حمام به او بی اعتنایی نمودند و آن طور که دلخواه بهلول بود او را کیسه ننمودند. با این حال بهلول وقت خروج از حمام ده دیناری که به همراه داشت یک جا به استاد حمام داد. کارگران حمامی چون این بذل و بخشش را بدیدند، همگی… بیشتر »

سیرت زیبا

انتقام زن..

بی توجهی..

نصیحت پدرانه رهبر...

همرنگ جماعت

مثل عصا باش..

خدایا..خدایی کن..

دخترا فرشته اند...

درست عاشق شویم..

انسان خوب...

استقامت..

دهه شصتی ها..

دهه شصتی ها یادتونه ؟! موقع امتحان کیفامونو میذاشتیم وسط میز سدی برای جلوگیری از تقلب ! بیشتر »

داستان های بهلول شکم سیر

روزی از روزها هارون الرشید از بهلول دیوانه پرسید : ای بهلول بگو ببینم نزد تو " دوست ترین مردم " چه کسی است ؟ بهلول پاسخ داد : همان کسی که شکم مرا سیر کند دوست ترین مردم نزد من است ! هارون الرشید گفت : اگر من شکم تو را سیر کنم مرا دوست داری ؟ بهلول با… بیشتر »

بهلول دیوانه یا بهلول دانا کیست؟

این سوال همیشه وجود دارد که بهلول مجنون بوده یا دانا ؟ در كتاب دائرة المعارف تشيع نقل گردیده است : ابووهيب بن عمرو ( بهلول )  معروف به مجنون از فقها و حكما و شعراي شيعه در قرن دوم هجري بوده است و علت ديوانگي ظاهري او اين است كه به وسيله‌ي آن سخن حق را… بیشتر »

بهلول و تخت پادشاهی..

روزی بهلول وارد قصر هارون الرشید شد و چون مسند خلافت را خالی و بلامانع دید جلو رفته و بدون ترس و واهمه بر تخت خلیفه نشست غلامان دربار چون آن حال بدیدند به ضرب چوب و تازیانه بهلول را از تخت پایین کشیدند هنگامی که خلیفه وارد شد بهلول را در حالتی بهم ریخته… بیشتر »

داستان جوان گناهکار

  «ملا فتح‏اللَّه کاشانى» در تفسیر منهج الصادقین، و «آیت اللَّه کلباسى» در کتاب انیس اللیل نقل کرده ‏اند: در زمان «مالک دینار» جوانى از زمره اهل معصیت و طغیان از دنیا رفت. مردم به خاطر آلودگى او جنازه‏اش را تجهیز نکردند، بلکه در مکان پستى و محلّ پر از… بیشتر »

میوه آرایی یلدایی..

      بیشتر »

پیامک های یلدایی...

  شب یلدا شب بزم و سرور است / شبی طولانی و غمها بدور است شباهنگام تا وقت سحرگاه / بساط خنده و شادی چه جوراست یلدا مبارک ♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣ شب یلدا همیشه جاودانی است / زمستان را بهارزندگانی است شب یلدا شب فر و کیان است / نشان از سنت ایرانیان است یلدا… بیشتر »

آیین ایرانی شب یلدا..

 خدا شب را آفرید و ستارگان را و آنگاه طولانی ترین شب را به عاشقان هدیه داد ایرانیان همواره شیفته ی شادی و جشن بوده اند و این جشن ها را با روشنایی و نور می آراستند. آن ها خورشید را نماد نیکی می دانستند و در جشن هایشان آن را ستایش می کردند. در درازترین و… بیشتر »

به اندازه خودت...

در شهری زن وشوهر فقیری زندگی می کردند.زن هر روز گویی را می ساخت و به مرد میداد تا آن ها را بفروشد .مرد هر روز آنها را به مغازه بقالی شهرشان می فروخت.آن زن گوی ها را دایره ای شکل و به وزن ۱ کیلو درست می کرد... مردپس از فروختن آنها مایحتاج زندگیشان را… بیشتر »

حکایت بهلول و هارون..

روزی بهلول بر هارون وارد شد. هارون گفت: ای بهلول مرا پندی ده. بهلول گفت: اگر در بیابانی هیچ آبی نباشد تشنگی بر تو غلبه کند و می خواهی به هلاکت برسی چه می دهی تا تو را جرئه ای آب دهند که خود را سیراب کنی؟ گفت: صد دینار طلا. بهلول گفت اگر صاحب آن به پول… بیشتر »

مرا بخوانید..

نادیده گرفتن ارزش ها...

روی آوردن زنان به بی حجابی و بدحجابی به مفهوم نادیده گرفتن ارزش های ذاتی و شخصیت زن است. زنان اگر پایبند به ارزش های اصیل انسانی خود باشند، هیچ گاه زیر بار فرهنگ برهنگی نمی روند. حضرت علی علیه السلام یكی از راه های حفظ حرمت زن را در رعایت حجاب می داند:… بیشتر »

پشت چراغ قرمز...

یا عشق ادرکنی...

به من رحم کن بی قرارم بیا... کجا بغضم و جا بزارم بیا... نمیدونم این چندمین جمعه بود، حساب زمان وندارم بیا... ببین چی گذشته تو این انتظار بیا روی این زخم مرهم بذار چیه کوله بارم تو این زندگی به جز حسرت و بغض و شرمندگی دارم ادعا میکنم با توام شاید این فقط… بیشتر »

محبت محمد (ص) در قلب زلیخا

هنگامى كه حضرت یوسف علیه السلام به سلطنت مصر رسید، چون در سالهاى قحطى عزیز مصر فوت كرده بود زلیخا كم كم فقیر گردید، چشمانش ‍ كور شد، به علت فقر و كورى بر سر راه مى نشست و از مردم براى گذران خود گدایى مى كرد به او پیشنهاد كردند، خوب است از ملك بخواهى به… بیشتر »

مناجات پرنده...

موسی(ع) گفت : خدایا دوست دارم یکی از بنده ها، یکی از مخلوقاتتو که در ذکر گفتن برای تو به درجه اخلاص رسیده ببینم. خطاب رسید موسی دوست داری ببینی برو کنار فلان دریا یه درختی اونجاست. اون مخلوق منو که دائم در ذکر منه می بینی. اومد کنار دریا نگاه کرد دید… بیشتر »

من آزادم...

عکس العمل شیطان بعد از نزول آیه الکرسی..

امام  محمد باقر از امیر المومنین (ع) روایت فرموده: هنگامی که آیت الکرسی  نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آیه الکرسی آیه ای است که از گنج عرش نازل شده  و زمانی که این آیه نازل گشت هر بتی که در جهان بود با صورت به زمین  خورد. در این زمان ابلیس ترسید و به قومش… بیشتر »

نماز امام حسن عسکری (ع) در میان درندگان

حضرت امام حسن عسگری علیه السلام از طرف حکومت عباسی به دست مأموری سپرده شده بود. او از حکومت عباسی اجازه داشت امام را میان درندگان بیندازد. همسرش به او گفت:« تقوای خداوند را پیشه کن. تو متوجه نیستی چه کسی در منزل توست؟» آن گاه عبادت، پاکی و نیکوکاری امام… بیشتر »

یک مرد با غیرت..

حکایت...

حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) در فرمایشات خود درباره کرامات برخی از علما و بزرگان و نقل چند حکایت درباره آن می‌فرمایند: استادى براى شاگردش که مى‌خواست از روى آب عبور کند، چیزى نوشت و شاگرد با آن نوشته از آب عبور مى کرد، یک وقت به نظرش رسید که نوشته را… بیشتر »

فرق دو پوتین...

تا آخر عمر بدهکارم..

اهاااای داعش....

خدا نامحرم است..

رهبرا...

فرق انسان با خدا..

مدارک دانشگاهی شهدا...

آزادی غربی...

حجاب فاطمه گونه..

یک شبی مجنون نمازش را شکست..

یک شبی مجنون نمازش را شکست بی وضو در کوچه لیلا نشست عشق آن شب مست مستش کرده بود فارغ از جام الستش کرده بود سجده ای زد بر لب درگاه او پر زلیلا شد دل پر آه او گفت یا رب از چه خوارم کرده ای بر صلیب عشق دارم کرده ای جام لیلا را به دستم داده ای وندر این بازی… بیشتر »

سفر حج

مردی از سفر حج برگشته ، سرگذشت مسافرت خودش و همراهانش را برای‏  امام صادق تعريف می‏ كرد ، مخصوصا يكی از همسفران خويش را بسيار می ‏ستود  كه ، چه مرد بزرگواری بود ، ما به همراهی همچو مرد شريفی مفتخر بوديم .  يكسره مشغول طاعت و عبادت بود ، همينكه در منزلی… بیشتر »

غذا

همينكه رسول اكرم و اصحاب و ياران از مركبها فرود آمدند ، و بارها را بر زمين نهادند ، تصميم جمعيت براين شد كه برای غذا گوسفندی را ذبح و آماده كنند . يكی از اصحاب گفت : " سر بريدن گوسفند با من " . ديگری : " كندن پوست آن بامن " . سومی : " پختن گوشت آن بامن… بیشتر »

امام باقر(ع) و مرد مسیحی

مردی مسيحی ، به صورت سخريه و استهزاء ، كلمه باقر را تصحيف‏ كرد به كلمه " بقر " - يعنی گاو - به آن حضرت گفت : انت بقر. امام بدون آنكه از خود ناراحتی نشان بدهد و اظهار عصبانيت كند ، باكمال سادگی گفت : نه ، من بقر نيستم من باقرم . مسيحی : تو پسر زنی هستی… بیشتر »

سوال از ولایت...

روزی ابو حنیفه به محضر امام صادق علیه‌السلام آمد. امام فرمود: شنیده‏ام که این آیه را ((ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم)) در روز قیامت به طور حتم از نعمتها سؤال می‏شوید. [سوره تکاثر، آیه ۸] چنین تفسیر می‏کنی که: خداوند مردم را از غذاهای لذیذ و آبهای خنک مؤاخذه… بیشتر »

آگاهی نسبت به پیامبران...ذوالکفل کیست؟؟

ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻗﻄﺐ ﺍﻟﺪّﻳﻦ ﺭﺍﻭﻧﺪﻯ ﺭﺿﻮﺍﻥ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪﺍﻟﻌﻈﻴﻢ ﺣﺴﻨﻰ ﺳﻠﺎﻡ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﺣﻜﺎﻳﺖ ﻛﻨﺪ: ﺭﻭﺯﻯ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻫﺎ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤّﺪ ﺟﻮﺍﺩ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻧﻮﺷﺘﻢ ﻭ ﺳﺆ ﺍﻝ ﻛﺮﺩﻡ: ﺣﻀﺮﺕ ﺫﻭﺍﻟﻜﻔﻞ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ - ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ - ﻧﺎﻣﺶ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﻭ ﺁﻳﺎ ﺍﻭ ﺍﺯ ﭘﻴﻐﻤﺒﺮﺍﻥ… بیشتر »

اعجاز بسم الله...

گویند: مردی بود منافق اما زنی مؤمن و متدین داشت این زن تمام کارهایش را با بسم الله آغاز می کرد. شوهرش از توسل جستن او به این نام مبارک بسیار غضبناک می شد و سعی می کرد که او را از این عادت منصرف کند . روزی کیسه ای پر از طلا به زن داد تا آن را به عنوان… بیشتر »

بهترین و بدترین

لقمان حکیم که از بیهوده گویی خواجه سخت ناراحت بود، به دنبال فرصت بود که او را بیدار کند. روزی مهمانی گرامی بر خواجه وارد شد. به لقمان گفت: که گوسفندی ذبح کند و از بهترین اعضای آن غذایی مطبوع درست کند. لقمان از زبان و دل گوسفند غذایی درست کرد و بر سفره… بیشتر »

داستان جالب بهلول

روزی بهلول در حالی که داشت از کوچه ای می گذشت شنید که استادی به شاگردانش می گوید : من امام صادق (ع) را قبول دارم اما در سه مورد با او کاملا مخالفم ! یک اینکه می گوید :خداوند دیده نمی شود پس اگر دیده نمی شود وجود هم ندارد. دوم می گوید :خدا شیطان را در… بیشتر »

هفته وحدت

  در تاریخ24/9/95 طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا کامیاران برای شرکت در مراسمی به مناسبت هفته وحدت در حوزه علمیه امام باقر (ع) گرد هم آمدند. پس ازتلاوت چند ایه از قران مجید و برگزاری نماز جماعت، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای علی محمدی به بیان سخنانی گهر… بیشتر »

جلسه اخلاقی مدیر مدرسه بیجار سرکار خانم احمدزاده با طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا کامیاران

در تاریخ 22/9/95  طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران میزبان مدیر محترم حوزه علمیه خواهران شهرستان بیجار سرکار خانم احمدزاده بود. ایشان در ابتدای سخنان خویش ضمن عرض سلام و ادب به طلاب و تبریک فرارسیدن هفته وحدت مطالب خود را اینگونه آغاز… بیشتر »

جلسه اخلاقی مدیر مدرسه بیجار سرکار خانم احمدزاده با اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا کامیاران

در تاریخ 23/9/95  اساتید وکادرحوزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران میزبان مدیر محترم حوزه علمیه خواهران شهرستان بیجار سرکار خانم احمدزاده بود. ایشان در سخنان خویش ضمن عرض سلام و ادب به اساتید وکادر و تبریک فرارسیدن هفته وحدت به بیان مطالب ذیل… بیشتر »

مسئولین محترم!شهدا اینگونه بودند..

با آقا مهدی باکری سوار بر ماشین داشتیم می رفتیم جایی هوا به شدت گرم بود ، اما جرأت نمی کردم کولر روشن کنم بالاخره طاقت گرما رو نیاوردم و کولر ماشین رو روشن کردم یهو آقا مهدی نگام کرد و گفت: الله بنده سی " بنده ی خدا " می دونی کولر رو که روشن می کنی ،… بیشتر »

جواب نامه ای که بدون مرکب نوشته شده بود...

محمد بن عباس مي‏گويد: ما چند نفر کنار يکديگر در مورد مقامات امام حسن عسکري عليه ‏السلام صحبت مي‏ کرديم، يکي از ناصبي‏ها، گفتار ما را به مسخره گرفت و گفت: «من بدون مرکب، نوشته ‏اي را براي آن حضرت مي‏نويسم، اگر او پاسخ سؤالهاي مرا داد، حقانيت او را مي‏… بیشتر »

مژده یزدگرد به ظهور منجی

ابن عيّاش در كتاب «مقتضب الاثر»از «نوشجان بن بود مردان» نقل كرده كه چون ايرانيان در جنگ «قادسيه» شكست خوردند، و يزدگرد از كشته شدن «رستم فرّخ‏زاد» سردار لشكرش و عدالت عرب مطلع گشت و دانست كه پنجاه هزار تن از سپاهش در نبرد با مسلمين كشته شده ‏اند. در… بیشتر »

شهیدی که حضرت زهرا به عروسی اش آمد..

آقا مصطفی وقتی می خواست برا عروسی اش کارتِ دعوت بنویسه، برا اهل بیت (ع) هم کارت فرستاد. یه کارتِ دعوت نوشت برا امام رضا(ع) ، مشهد. یه کارت برای امام زمان(ع)، مسجد جمکران. یه کارت هم به نیتِ دعوت کردنِ حضرت زهرا(س) نوشت و انداخت توی ضریحِ حضرت معصومه...… بیشتر »

شیطان حضرت موسی را موعظه کرد..

ﺭﻭﺯﻯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻰ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ، ﻛﻠﺎﻫﻰ ﺭﻧﮕﺎﺭﻧﮓ ﺩﺭ ﺳﺮ ﺩﺍﺷﺖ، ﭼﻮﻥ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺷﺪ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻛﻠﺎﻩ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﺮﺩ، ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﺳﻰ ﭘﺮﺳﻴﺪ: ﺗﻮ ﻛﻴﺴﺘﻰ؟ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺍﺑﻠﻴﺲ ﻫﺴﺘﻢ، ﺁﻣﺪﻩ‌ﺍﻡ ﺑﭙﺎﺱ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻣﻘﺎﻭﻡ ﻭ ﺗﻘﺮﺏ ﺗﻮ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﺗﺮﺍ ﺳﻠﺎﻡ ﻛﻨﻢ، ﺣﻀﺮﺕ ﭘﺮﺳﻴﺪ:… بیشتر »

بارش سنگ از آسمان بر منکر ولایت علی بن ابی ابیطالب(ع)

ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠّﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ ﺳﻠّﻢ) ﻋﻠﻰ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ) ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ( (ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻢ) ) ﺑﻪ ﺧﻠﺎﻓﺖ ﻣﻨﺼﻮﺏ ﻓﺮﻣﻮﺩ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﻛﻨﺖ ﻣﻮﻟﺎﻩ ﻓﻌﻠﻰ ﻣﻮﻟﺎﻩ ( (ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﻦ ﻣﻮﻟﻰ ﻭ ﻭﻟﻰ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻢ ﻋﻠﻰ ﻣﻮﻟﻰ ﻭ ﻭﻟﻰ ﺍﻭ ﺍﺳﺖ) ) ﭼﻴﺰﻯ ﻧﮕﺬﺷﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺴﺎﺀﻟﻪ ﺩﺭ ﺑﻠﺎﺩ ﻭ ﺷﻬﺮﻫﺎ… بیشتر »

کرامت حجربن عدی

ﺩﺭ ﺳﻮﺭﻳﻪ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺯﻳﺎﺭﺕ ﺣُﺠﺮﺑﻦ ﻋَﺪﻯ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺧﺎﺹ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﺩﺭ ﺑﻴﻦ ﺭﺍﻩ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﺳﺆ ﺍﻝ ﻛﺮﺩ ﻛﻪ ﺣﺠﺮﺑﻦ ﻋﺪﻯ ﻛﻴﺴﺖ؟ ﻣﻘﺪﺍﺭﻯ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﮔﻔﺘﻢ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﻳﻦ ﻛﻪ ﻣﻮﻗﻌﻰ ﻛﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺻﻠﺤﻨﺎﻣﻪ ﺭﺍ ﻗﺒﻮﻝ ﻛﻨﺪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺷﺮﻃﻬﺎ ﻭ ﻣﺎﺩّﻩ… بیشتر »

زنی که فرشته ها به او میخندند....

گاهی اوقات سوالاتی درباره ملائکه برای انسان پیش می اید؛ اینکه مثلا ملائک چه شکلی هستند ؟ می خندند؟می گریند؟ و... جالب است بدانید پیامبر اکرم(ص) نیز این سوالات را از جبرئیل پرسیده اند ؟ ایشان از جبرئیل پرسید آیا ملائکه ،گریه و خنده دارند؟ فرمود :آری؟ به… بیشتر »

مناجات حضرت موسی....

حضرت موسی در کوه طور در مناجات خود عرض کرد: یا اله العالمین (ای خدای جهانیان) جواب آمد لبیک! سپس عرض ‍ کرد: یا اله المطیعین (ای خدا اطاعت کنندگان) جواب شنید لبیک! سپس ‍ عرض کرد: یا اله العاصین (ای خدای گنهکاران)، این دفعه سه بار شنید: لبیک ! لبیک ! لبیک… بیشتر »

در بستر بیماری..

یکى از مسلمانان در بستر بیمارى افتاده بود. پیغمبر خدا با گروهى از اصحاب خود بر بالین او حاضر شدند. وى در حال بى هوشى بود. رسول خدا فرمود: اى فرشته مرگ این شخص را آزاد بگذار تا از او سؤ ال کنم . ناگاه مرد به هوش آمد . پیامبر صلى الله علیه و آله وسلم… بیشتر »

چهار خصلت خداپسند...

خداوند به پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله وحى کرد که من از جعفر بن ابى طالب به خاطر چهار صفت قدر دانى مى کنم . پیغمبر صلى الله علیه و آله جعفر را خواست و موضوع را به ایشان خبر داد. جعفر عرض کرد: اگر خداوند به شما وحى نمى کرد، من هم اظهار نمى کردم . یا… بیشتر »

هنگام تولد پیامبر (ص) چه اتفاقاتی روی داد؟؟

هنگام تولد پیامبر، چه اتفاقاتى روى داد؟ به هنگام میلاد رسول خدا، اتفاقات شگرفى به ظهور رسید و بسیارى از مورخان،از حوادث زیر، مقارن ولادت یاد کرده‏اند: 1. ایوان کسرى در مداین، لرزید و 13 یا 14 کنگره آن فرو ریخت. 2. آتشکده فارس، پس از هزار سال، خاموش شد.… بیشتر »

مشکلات نجار...

نجار، یک روز کاری دیگر را هم به پایان برد . آخر هفته بود و تصمیم گرفت دوستی را برای صرف نوشیدنی به خانه اش دعوت کند. موقعی که نجار و دوستش به خانه رسیدند.قبل از ورود ، نجار چند دقیقه در سکوت جلو درختی در باغچه ایستاد ... بعد با دو دستش ، شاخه های درخت… بیشتر »

گنجشک...

گنجشکی با عجله و تمام توان به آتش نزدیک می شد و برمی گشت ! پرسیدند : چه می کنی ؟ پاسخ داد : در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم و آن را روی آتش می ریزم ... گفتند : حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است و این… بیشتر »

پیامبر (ص) و مرد یهودی..

شخصى (یهودى ) آمد خدمت رسول اکرم (ص ) و مدعى شد که من از شما طلبکار هستم و الان در همین کوچه هم بایستى طلب مرا بدهید. پیامبر فرمودند: اولا که شما از من طلبکار نیستید، ثانیا اجازه بدهید که من بروم منزل و پول براى شما بیاورم . پول همراه من در حال حاضر… بیشتر »

تکیه گاه...

آسمان فرصت خوبی است...

خدایا شکرت...

چه بخواهم؟؟؟

قیام امام حسین برای بی آبرو كردن بنی امیه بود...

  شبهه وهابی : اما اینكه شیعیان میگویند: قیام امام حسین برای بی آبرو كردن بنی امیه بود! چنانكه گفته شد قیام سیدنا حسین علیه السلام به منظور قیام علیه حكومت یزید و بدعت سلطنت موروثی بود و بی شك برداشت مضحك شیعیان باطل و از حق بدور است كه برای اینكه این… بیشتر »

هفته وحدت گرامی باد..

پبروزی انقلاب اسلامی مان را مدیون " وحدت" امت اسلامی هستیم و به ثمررسیدن خون شهیدان نهضت را در سایه یكپارچگی ملت ایران بر محور " ولایت فقیه" و رهبری امام بزرگوارمان می دانیم، كه ما را در سایه ی اسلام وبر پایه ی ایمان، جمع كرد و هدایت نمود. گرامی باد… بیشتر »

وحدت

امام على عليه ‏السلام : وَ قَدْ سُئِلَ عَنْ تَفسيرِ السُّنَّةِ وَ الْبِدْعَةِ وَ الْجَماعَةِ وَ الْفُرْقَهِ ـ : اَلسُّنَّةُ ـ و اللّه‏ِ ـ سُنَّةُ مُحمِّدٍ صلى ‏الله‏ عليه ‏و ‏آله وَ الْبِدْعَةُ ما فارَقَها وَ الْجَماعَةُ ـ وَ اللّه‏ِ ـ مُجامَعَةُ اَهْلِ… بیشتر »

من حتی یک ریال هم نمیدهم..

  «من حتی یک ریال هم نمی دهم که بشود آن تکه سرب، {در سینه کودک فلسطینی}* که بشود یک قطره بنزین برای آن ماشین آهنی که بشود بند پوتین آن سرباز اسرائیلی...» با تحریم کالاهای صهیونیستی، اسراییل را نابود کنیم...     بیشتر »

اللهم فک کل اسیر...

وقتی می گوییم «اللهم فکّ کلّ أسیر» آزادی همه اسیران را از خدا می خواهیم یعنی حتی سرنوشت آن مرغ دریایی مهاجری که از روسیه به سمت دریاچه بختگان می آید و گرفتار صیاد شده است و آزادی آن آهوی مادری که شکار شده است برایمان مهم است و برایشان دعا می کنیم، چه… بیشتر »

امروز...

آقای من...

مولا جان، بار ها آمدی و نبودم در تقلای این زندگی نیازمند تو اما بی تو بودم ! بارها آمدی ونیامدم بر دلم بارها نشستی و بی تو بودن را گریستم میدانم آمده ای...بسیار نزدیک... پشت پلک هایی که توان باز شدن به روی زیبایت را ندارد... پشت در، دلی که هنوز برای… بیشتر »

مهدی جان...

مهدی جان! به روسیاهی‌من نگاه نکن و به دستهایم که خالی و گنهکارند قلبم را ببین که هر روز، صبح و شام تو را می‌خوانند . . . بیشتر »

مولاجان....

جمعه یعنی یک غروب وعده دار / وعده ترمیم قلب یاس زار جمعه یعنی مادر چشم انتظار / درهوای دیدن روی نگار جمعه یعنی یه سماء دلواپسی / می شود مولا به داد ما رسی . . .؟ بیشتر »

یا امام زمان (عج)

مهربانم ! عالم از توست ... غریبانه چرا میگردی ؟ بیشتر »

چه بهانه گیر است انسان...

جاذبه رو به خداست...

علامت مهر روی پیشانی بر اثر سجده..

آزادی های واقعی...

سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)مبارک باد...

الا یا ایها المهدى، مدام الوصل ناولها که در دوران هجرانت بسى افتاد مشکلها صبا از نکهت کویت نسیمى سوى ما آورد ز سوز شعله شوقت چه تاب افتاد در دلها چو نور مهر تو تابید در دلهاى مشتاقان ز خود آهنگ حق کردند و بربستند محملها دل بى‏بهره از مهرت، حقیقت را کجا… بیشتر »

لباس حجاب...

بسیج خوب است...

تقلید بی جا...

مهدی جان....

مهدی جان امشب را که داغدار هجران پدر هستی ما را نیز در غم خود شریک بدان.... بیشتر »

یا صاحب الزمان آجرک الله...

از ما زمینیان به شما آسمان سلام مولای دلشکسته امام زمان سلام این روزها هزار و دو چندان شکسته ای حالا کجای روضه بابا نشسته ای رخت سیاه داغ پدر کرده ای تنت قربان ریشه های نخ شال گردنت آماده می کنی کفن و تربت و لحد مرد سیاه پوش، خدا صبرتان دهد گویا دوباره… بیشتر »

بسم الله الرحمن الرحیم...

ربنا و لک الحمد...

تاب بیاوریم...

ثانیه های انتظار پشت چراغ قرمز را تاب بیاوریم شاید خدا دارد آرزوی کودک دست فروش را برآورده میکند... بیشتر »
1 3 4