برگزاری جلسه اخلاقی در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کامیاران

 

به گزارش معاونت  آموزش مدرسه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)جلسه اخلاق با موضوع حقوق متقابل فرزندان ووالدین توسط خانم شهلا باتمانی با حضور اساتید،کادر وطلاب این مدرسه مبارکه برگزار گردید که به شرح ذیل می باشد

 خانم باتمانی در ابتدا سخنان خویش را با حدیثی از امام صادق (ع) که مى فرمايند: «برّوا ءابائكم يبرّكم ابناءكم»، يعنى به پدر ومادرتان نيكى كنيد تا فرزندانتان به شما نیکی کنند شروع کردند ودر ادامه فرمودند:

این روزها بیشتر از گذشته تفاوت سنی بین والدین و فرزندان باعث شده است تا نیازها و خواسته‌های این دو نسل نیز نفاوت زیادی با هم داشته باشد

زمانی که پدر خسته و بی‌رمق به خانه می‌آید، فرزند انتظار مهر و محبت دارد و زمانی که فرزند در روز تعطیل با شور و شوق زیادی ذوق سفر یا تفریحاتی را دارد، پدر و مادر ترجیح می‌دهند که استراحت کنند و لحظاتی هم که شده از روزمرگی و دغدغه‌های زندگی امروزی فاصله بگیرند؛ آرزویی محال که حداقل می‌توان تصور کرد! البته مشخص است که هیچ پدر و مادری در ظاهر هم که شده در مقابل فرزند خود اظهار عجز و ناتوانی نمی‌کند و با همه خستگی‌ها سعی می‌کند بهترین امکانات را برای رفاه فرزندان خود فراهم کند. این روزها رشد روزافزون زندگی شهری، در کنار پیشرفت‌های تکنولوژیک موجب شده است روابط اعضای خانواده نیز تحت‌تاثیر این فضا قرار بگیرد. برخورد خشن فرزندان با والدین، نحوه رد و بدل شدن حرف‌ها بین پدر و مادر و فرزندان و سرکشی آنان در مقابل نصیحت‌ها و دلسوزی‌های والدین همگی مصادیق عینی دنیایی است که بسیاری از موارد، ما از روی عصبانیت آن را دنیای «آخرالزمان» می‌نامیم؛ جهانی که به قول معروف «مردمش مثل مردم قدیم نیستند.

ایشاندر پایان به عناوین از حقوق پدر ومادر ووظایف فرزندان در این زمینه پرداختند:

خوش رفتارى

دعا و طلب مغفرت

سپاسگزارى از والدين خداونددر قرآن مى فرمايد:«اشكر لى و لوالديك» (لقمان / 14)

رعايت ادب و پرهيز از شكوه

نيكى و احسان

خانم باتمانی با آرزوی عاقبت به خیری برای طلاب به سخنان خود خاتمه دادند.

 

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.