برگزاری جلسه روانشناسی با موضوع افسردگی و مبارزه با آن در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کامیاران

به گزارش معاونت  فرهنگی در تاریخ 4/2/96 به مناسبت هفته سلامت جلسه ای توسط سرکار خانم زارعی کارشناس ارشد روح وروان  با موضوع افسردگی ومبارزه با آن باحضور کلیه اساتید وطلاب به عمل آمد که به شرح ذیل می باشد  .

سرکار خانم زارعی در ابتدا در مورد تعریف افسردگی بحث کردند فرمودند: افسردگی بیماری بسیار شایع عصر ماست ودر تمامی جهان روند رشد فزاینده دارد.افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست بلکه در تمام سنین وهمه نژادها،هم درزنان وهم در مردان ظاهر می شود، افسردگی بیماری ساده ای نیست بلکه انواع گوناگون دارد، به طوری که در بعضی افراد به صورت هایی گوناگون ظاهر می شود که عموماً افسردگی مسئله شماره یک سلامتی دردنیاست و بقدری توسعه پیداکرده که آنرا سرما خوردگی اختلالات دماغی نامیده اند. بااینحال تفاوت ظریفی میان سرما خوردگی وافسردگی وجوددارد.

ودر ادامه  به علائم افسردگی پرداختند اینکه افسردگي از فردي به فرد ديگر متفاوت است، اما علائم و نشانه هاي مشتركي وجود دارند. بسيار مهم است كه بخاطر داشته باشيد هر يك از اين علائم ممكن است در يك فرد معمولي در طول زندگي پيش آيد، اما هر چه اين علائم در فرد بيشتر و از نظر شدت شديدتر و از نظر مدت مزمن‌تر باشد احتمال اينكه شخص دچار افسردگي شده باشد، بيشتر است. موارد زير از نشانه ها و علائم معمول افسردگي هستند:
- احساس درماندگي و نااميدي: فرد ديدگاهي تاريك به آينده خواهد دارد و احساس مي‌كند هيچ چيز هيچگاه درست نخواهد شد
- از دست دادن علاقه به فعاليت هاي روزانه: سرگرمي‌هاي سابق، گذشته‌ها، فعاليت‌هاي اجتماعي، يا حتي رابطه جنسي برايش جالب نخواهد بود. فرد علاقه‌اش را به لذت‌ها و علاقه‌مندي‌هاي گذشته از دست مي‌دهد.
تغييرات اشتها و وزن: تغييرات شديد وزن و اشتها در بيمار بروز مي‌كند. تغيير (يا كاهش وزن و يا افزايش وزن)بيش از 5 درصد در وزن بدن در هر ماه از اين علائم است.
اختلال خواب: بي‌خوابي، به‌خصوص بيدار شدن در ساعات اوليه صبح، يا خواب بيش از حد مي‌توانند از اين علائم باشند. در نوار مغزي كه از بيماران افسرده گرفته‌اند؛ مشخص شده كه آنها دوره‌ي نهفتگي خوابشان طولاني شده و نيز مراحل بدون حركات سريع چشم كاهش يافته.
-زودرنج شدن و تند خويي: فرد احساس آشفتگي و بي‌قراري مي‌كند و لحظه‌اي نمي‌تواند آرام بگيرد.
– احساس كمبود انرژي: احساس خستگي، سستي دارد و احساس مي‌كند بدن او تخليه شده است. شخص افسرده گاه احساس مي‌كند بدنش سنگين شده است و حتي كارهاي بسيار ساده را نمي‌تواند انجام دهد يا انجام اين كارها برايش بسيار زمان بر است.
- بيزاري از خود: فرد افسرده احساس گناه و بي‌ارزشي شديدي دارد. فرد براي اشتباهاتي كه مرتكب مي‌شود خود را به شدت سرزنش مي‌كند.
–مشكل تمركز: زياد ديده شده كه افراد افسرده در تمركز، تصميم گيري، يا به خاطر آوردن چيزها دچار كندي مي‌شوند.
- دردها و ناراحتي‌هايي كه نمي‌توان براي آنها توضيح خاصي پيدا كرد: مانند سر درد، پشت درد، دردهاي عضلاني و شكم درد بسيار شكايت مي كنند.
- افكارمنفي، وقتي افراد افسرده مي‌شوند اغلب نسبت به خود و دنياي اطرافشان افكار منفي دارند معمولا اين افكار از نظر فرد كاملا درست بنظر مي‌رسند و فرد تصور مي‌كند كه هيچ راهي براي تغيير امور وجود ندارد.

ایشان در پایان صحبتهای خود به راهکار  مقابله با این بیماری پرداختند اینکهافكار خود را بشناسيد و تغيير دهيد وافکار منفی را ذهن بیرون کند  وبه خدا توکل کند..

 

 

بالاترین زیبایی سادگی  وزیبایی درون است

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.