برگزاری جلسه اخلاقی با موضوع فضیلت ماه رجب و تاثیر دعا در زندگی روزمره در حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کامیاران

به گزارش معاونت فرهنگی درمورخ 96/1/29جلسه اخلاقی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا کاوه   با موضوع اهمیت به فضیلت ماه رجب وتاثیر نماز وادعیه در زندگی در مدرسه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها )برگزار شدکه به شرح ذیل می باشد  .

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا کاوه   ضمن عرض سلام وتبریک به مناسبت فرارسیدن   بعثت پیامبر( صلّ  الله علیه وآله  وسلم  )سخنرانی خود را چنین آغاز کردند که :

ماه رجب ماه دعاونیایش است و اعتکاف توفیقی است که امسال بیشتر قشر جوان شرکت داشتندودر  این زمینه بیان کردند ،

مومن وانسان خدایی حتی یک لحظه هم نباید ازیادخدا غافل شود  خواهران بزرگوار این را بدانید حتی کوچکترین امور روز مره نیز میتواند توام با عبادت باشد .

پیامبر اکرم (صل ِّالله علیه وآله وسلم )ماه رجب وشعبان را روزه میگرفت وآن را به ماه پرفضیلت رمضان متصل میکردند

ودر ادامه بحث فرمودند :اصل اساس حوزه های علمیه مبنی بر تقوا میباشد وطلبه برای پیشرفت مادی ومعنوی خود نیاز به دوبال علم وعمل دارد ودر صورت عدم یکی از این دوبال طلبه نمیتواند به جایگاه وهدف غایی خود برسد.

ایشان به تکبیره الاحرام درنمازاشاره کردند وفرمودند لازم نیست چنددقیقه دست رابالا نگه داریم بلکه همین که روبه قبله می ایستیم و قصد نماز خواندن میکنیم کفایت میکند جمعامتوجه باشیم که داریم نماز قرائت میکنیم وقصد نماز خواندن داریم

پیامبر اکرم( صلی الله علیه وآله وسلم)میفرمایند: درنماز جماعت مستحب است که تکبیرة الاحرام پنج تا هفت بار گفته شود

روزجمعه درنزد شیعیان اهمییت بسیاری داردکه از جمله اعمال نیک این روز خواندن نماز جماعت ،قرائت قرآن  و…میباشد .امام صادق علیعه السلام فرمودند :هرمسلمانیکه بدون داشتن عذری سه جمعه در نماز جماعت شرکت نکند دچار نفاق شده است .

امام صادق همچنین در رابطه با تغیر نعمت ها می فرمایند :گناهانی که نعمتها را تغییر میدهند واز بین میبرد سرکشی ها وتجاوزهاست مثل رژیم شاهنشاهی که به مال وزمین های مردم تجاوز میکردند.

 و حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا کاوه    خاطر نشان کردند:انسان به هر چیزی عادت کند آن چیز ملکه ذهنش میشود بر فرض مثال اگر کسی به دعا کردن ووضوگرفتن و…عادت کند این امور ملکه ی ذهنش میشود وآن را ترک نمیکند .

ایشان در پایان فرمودند :ظلم وفساد انسانها در روی زمین باعث میشود که عذاب خداوند فرستاده شود .بلایی که بر سر انسانها و جامعه می آید همه از ظلم وفسق وفجور نشا ت میگیر دخداوند توانا است که تمامی نعمتها را به انسان عطاء کند امابه دلیل ظلم وفساد ی که در زمین کرده ان عذاب الهی فرستاده میشود

 ویکی از گناهانی که آبروی انسان رامیبرد وگناه کبیره است آشامیدن شراب است که باعث سرمستی وانجام گناه میشود ایشان در پایان صحبتهای خود موارد تعددی از گناهان که موجب سلب توفیق الهی میشود رابیان کردند ودر آخر سخنرانی گهربار خود برای تعجیل در فرج آقا امام زمان وهمچنین شفای بیماران دعا نمودند وهمچنین با توجه با ماه مبارک رجب توفیق عبادت وبندگی را از خداوند برای تمامی مومنین به خصوص طلاب حاضر مسئلت نمودند.

امام کاظم (ع):

رجب ، نام نهری است در بهشت؛
 از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر،
 هر کس یک روز ماه رجب را روزه بدارد،
به یقین از آن نهر،  خواهد آشامید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.