برگزاری هجدهمین جلسه مهدویت در حوزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران

با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمودی هجدهمین جلسه مهدویت در حسینیه حزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران برگزار گردید. در این جلسه به موارد ذیل اشاره گردید.

در حکومت جهانی امام زمان (عج) دستاوردهای بسیاری به وجود خواهد آمد که از جمله آن می توان به 9 مسئله پرداخت :1 عدالت فراگیر مهمترین ره آورد قیام حضرت مهدی (عج) پر شدن جهان از عدالت و دادگری شمرده شده است که عدالت در همه سطوح جامعه به صورت یك جریان جاری در می آید و هیچ نهاد و مجموعه ای نمی ماند مگر اینكه عدالت در آن حاكم خواهد شد و روابط افراد با یكدیگر بر اساس آن پی ریزی خواهد شد.

امام صادق (ع) فرمود: «به خدا قسم، عدالت را در خانه های مردم خواهد برد آنچنان كه سرما و گرما به درون خانه ها نفوذ می كند.»

در جامعه مهدوی، عدالت یك جریان فرهنگی اصیل و با پشتوانه قرآنی است كه تخلّف از آن تنها توسط معدودی از افراد كه خود محور و منفعت طلب بوده و به دور از تعالیم قرآن و اهلبیت (ع)پرورش یافته اند، صورت می گیرد .عالیترین هدف انقلاب امام مهدی (عج) پر كردن عالم از عدل و داد می باشد .

دومین مسئله رشد فکری اخلاقی و ایمانی می باشد

در بخش قبل آمد كه فراگیر شدن عدالت در جامعه به سبب تربیت صحیح افراد و رواج فرهنگ قرآن و عترت است ودرروایات ما به رشدفكری واخلاقی وایمانی مردم درحکومت امام مهدی (عج) تصریح شده است.

امام باقر (ع) فرمود:

وقتی قائم ما قیام كند دست (عنایت) خویش بر سر بندگان خدا نهد و به بركت آن ، عقل و خرد آنها به كمال رسد

همه خوبی ها و زیبایی ها به دنبال كمال عقل انسان، به دست می آید زیرا كه عقل، پیامبر درونی انسان است كه در صورت حاكم بودن آن بر كشور جسم و جان، اندیشه و عمل آدمی به سوی صلاح و درستی خواهد رفت و مسیر بندگی پروردگار و نیل به سعادت هموار خواهد شد.

3 که بیان مسئله اتحاد و همدلی جهانیان است

برابر روایات، جمعیتی كه تحت حاكمیت جهانی امام مهدی (عج) بسر می برند، با هم متّحد و صمیمی خواهند بود و در زمان بر پایی دولت مهدوی ، جایی برای كینه و دشمنی نسبت به یكدیگر نخواهد ماند.

امام علی (ع)فرمود: « وقتی قائم ما قیام كند، كینه از دلهای بندگان برود.»

در آن زمان دیگر بهانه ای برای كینه توزی نیست زیرا كه روزگار عدل و دادگری است و حقی از كسی ضایع نمی شود و روزگار خردورزی و تعقّل است نه عقل ستیزی و شهوت پرستی. بنابراین ، همگان به برادری و اُخوّت قرآنی باز می گردندو با یكدیگر همدل و مهربان می شوند.

4 - سلامت جسمی و روانی

یكی از مشكلات بشر امروز بروز بیماریهای سخت و غیر قابل علاج است كه محصول عوامل گوناگون از جمله آلودگی محیط زیست به سبب به كارگیری سلاحهای شیمیایی، اتمی و میكروبی است. بر بیماریهای جسمی باید فهرست بلندی از امراض روحی و روانی را نیز افزود كه زندگی را برای مردم جهان تلخ و غیر قابل تحمل كرده است كه این نیز به سبب روابط غلط حاكم بر جهان و انسانهاست.

در دولت كریمه مهدوی ، روابط بر اساس برادری و برابری شكل می گیرد، بیماریهای جسمی و روانی انسان از بین می رود و قوای بدنی و روحی انسان به طور شگفت انگیزی قوی و نیرومند می گردد.

امام صادق (ع)فرمود: «هنگامی كه حضرت قائم(عج)قیام كند، خداوند بیماریها را از مؤمنان دور میسازد و تندرستی را به آنان باز می گرداند.»

در دولت امام عصر (عج)دانش به گونه ای پیشرفت می كند که هیچ بیماری لاعلاجی نمی ماند.

5 - خیر و بركت فراوان

از دستاوردهای بزرگ حكومت قائم آل محمد(ص)خیر و بركت فراوان و بی سابقه است. در بهار دولت او   همه جا سبز و خرم گشته و نشاط و حیات می یابد.

در سایه حكومت آن حضرت كویری نمی ماند و همه زمین ها جامه حیات و شادابی به تن می كند. این تحول چشمگیر و فراوانی بی نظیر به جهت آن است كه روزگار مهدی، زمان جوانه زدن نهال پاكی و تقوا و شكوفایی گلهای ایمان است

خداوند متعال می فرماید : «اگر مردم شهرها ایمان آورده و تقوا پیشه می كردند (درهای )بركات آسمان و زمین را به رویشان باز می كردیم.»

6 - ریشه كن شدن فقر

وقتی همه منابع زمینی برای امام مهدی(عج) آشكار گردد و بركات آسمان و زمین بر مردم زمان او بی دریغ جریان یابد و به عدالت تقسیم گردد جایی برای فقر و تهیدستی نمی ماند.در روزگار او روابط اقتصادی بر اساس برادری و برابری شكل می گیرد و اصل منفعت طلبی شخصی، جای خود را به حسّ دلسوزی و غمخواری و مواسات با برادران دینی می دهد و یكرنگی در همه جا به مشام می رسد.

از روایات استفاده می شود كه عدم نیازمندی مردم به جهت روحیه قناعت و بی نیازی روحی است. به بیان دیگر ،روح بی نیازی از درون، در آنها پیدا می شود و به آنچه خداوندبه آنها عطا كرده راضی می گردند .

7 - حاكمیت اسلام و نابودی كفر

قرآن كریم مورد وعده داده است كه خداوند متعال دین مقدس اسلام را جهان گیر خواهد كرد. ولی روشن است كه با وجود همه مجاهدتها و تلاشهای بی دریغ پیامبر اسلام (ص)و اولیاء خدا (ع) تا كنون چنین رویداد مباركی به وقوع نپیوسته است و همه مسلمانان امید دارند كه این روزگار فرا رسد .بنابراین در سایه حاكمیت آن ولی پروردگار بانگ اشهدان لااله الاّ اللّه كه پرچم توحید است و نوای اشهد انّ محمّداً رسول اللّه كه علم اسلام است همه جا را فرا خواهد گرفت و اثری از شرك و كفر باقی نخواهد ماند.

8 -  امنیّت عمومی

در حاكمیت امام مهدی (عج) كه دوران فراگیری همه خوبی ها در همه عرصه های زندگی است، امنیّت كه از بزرگترین نعمت های الهی و از عالی ترین آرزوهای انسان است، به دست می آید.

وقتی مردم از عقیده و مرامی واحد پیروی كنند و در روابط اجتماعی خود به اصول بلند اخلاقی پای بند باشند ، بهانه ای برای ناامنی و ترس  باقی نمی ماند.

9 - گسترش دانش

در دوران حكومت حضرت مهدی (عج)، اسرار علمی فراوان در علوم اسلامی و انسانی آشكار می شود و دانش بشری به گونه ای غیر قابل تصوّر توسعه می یابد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.