جلسه اخلاقی مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران با طلاب این حوزه مبارکه

 

درتاریخ 18/11/95 طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران با مدیر محترم این حوزه سرکار خانم کهریزی پور به برگزاری جلسه اخلاق پرداختند.در این جلسه سرکار خانم کهریزی پور به بیان مسائل ذیل پرداختند:

موضوع جلسه در رابطه ی با ادب واحترام در زندگی انسان بود ایشان فرمودند که یکی از مهمترین فضائل اخلاقی ادب احترام میباشد. ودر ادامه سخنان خود فرمودند که ادب واحترام یک طلبه از خانواده ی او سرچشمه میگیرد.

ایشان درمورد ادب واحترام حدیثی را از امام صادق «علیه السلام »نقل کردند :امام صادق «علیه السلام»فرمودند:(همینشینی با بدان باعث میشود که در اخلاق آدم موثرباشد. وهمچنین در ادامه ی سخنان خود فرمودند طلبه در انتخاب دوست خود باید فکر واندیشه کند وبا هر کسی دوست نشود چون شاید دوستی دو نفر باهم به ضرر همدیگر باشد ودوستی با دیگری به نفع فرد وباعث پیشرفت او باشد.

وهمچنین در بارهی چگونه حرف زدن وگفتار نیز اشاره به حدیثی از امام صادق «علیه السلام» کردند وفرمودند:(امام صادق «علیه السلام »می فرمایند:«هرکس مراقب گفتار خود نباشد پشیمان می شود.»)ودر تکمیل این حدیث فرمودند :خواهران گرامی انسان باید حواسمان باشد هرحرفی را هرجایی نزنیم چون باعث پشیمانی میشود.

ودر انتهای سخنان خود اشاره به یکی دیگر از احادیث امام صادق «علیه السلام »کردند که ایشان فرموده اند:(هر کس به جا های بد رفت وامد کند مورد تهمت قرار میگیرد .) پس مواظب باشیم که به کجا میرویم ،چگونه رفتار میکنیم . وطوری رفتار کنیم که مورد تهمت دیگران قرار نگیریم.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.