حضور امام جمعه شهرستان کامیاران در اولین روز از ایام الله دهه فجر در حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان کامیاران

 

در تاریخ 12/11/95 حجت الاسلام والمسلمین علیمحمدی امام جمعه شهرستان کامیاران در حوزه علمیه فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران حضور یافتند و پس از اقامه نماز ظهر و عصر به ایراد سخنرانی پرداختند ایشان پس از عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر مطالب خود را اینگونه آغاز نمودند:

   هدف از انقلاب اسلامی چه بود و ما برای چه چیزی انقلاب نمودیم..رهبر فرزانه انقلاب اسلامی  در این رابطه مراحل پنجگانه ای را در جمع دانشجویان و مردم کرمانشاه و کنگاور بیان نموده اند و این نشان از اهمیت این مراحل است.کسی که در پی انقلاب و تحقق این مراحل باشد هیچوقت در پی گمراهی نخواهد رفت.این 5 مورد عبارتند از:

  *مرحله اول)انقلاب اسلامی

      براى اين كه اين كار تحقق پيدا كند، در درجه‏ى اول ما يك حركت انقلابى لازم داشتيم؛ براى اين‏كه بناى ضايع و پوسيده و كج و بدبنيان رژيم‏هاى استبدادى را از بين ببريم. اين كار را ملت با كمال قدرت و با موفقيتِ كامل انجام داد.

  * مرحله دوّم)تشکیل نظام اسلامی

* انقلاب كه تحقّق پيدا كرد، بلافاصله بعد از آن، تحقّق نظام اسلامى است. نظام اسلامى، يعنى طرح مهندسى و شكل كلّى اسلامى را در جايى پياده كردن. مثل اين‌كه وقتى در كشور ما نظام سلطنتىِ استبدادىِ فردىِ موروثىِ اشرافىِ وابسته برداشته شد، به جاى آن، نظام دينىِ تقوايىِ مردمىِ گزينشى جايگزين مى‌شود؛ با همين شكل كلّى كه قانون اساسى برايش معيّن كرده، تحقق پيدا مى‌كند؛ يعنى نظام اسلامى

 *مرحله سوّم)تشکیل دولت اسلامی

* اين مرحله سوم است كه از آن تعبير به ايجاد دولت اسلامى مى­ كنيم. نظام اسلامى قبلاً آمده، اكنون دولت بايد اسلامى شود. دولت به معناى عام، نه به معناى هيأت وزرا؛ يعنى قواى سه‌گانه، مسؤولان كشور، رهبرى و همه.

 *مرحله چهارم)تشکیل کشور اسلامی

· مرحله‌ى چهارم- كه بعد از اين است- كشورِ اسلامى است. اگر دولت به معناى واقعى كلمه اسلامى شد، آن‌گاه كشور به معناى واقعى كلمه اسلامى خواهد شد؛ عدالت مستقر خواهد شد؛ تبعيض از بين خواهد رفت؛ فقر به­تدريج ريشه‌كن مى‌شود؛ عزّت حقيقى براى مردم به وجود مى‌آيد؛ جايگاهش در روابط بين‌الملل ارتقاء پيدا مى‌كند؛ اين مى‌شود كشور اسلامى.

  *مرحله پنجم)تشکیل دنیای(امّت، تمدن) اسلامی

از اين مرحله كه عبور كنيم، بعد از آن، دنياى اسلامى است. از كشور اسلامى مى‌شود دنياى اسلامى درست كرد. الگو كه درست شد، نظايرش در دنيا به وجود مى‌آيد.

وقتى كشور اسلامى پديد آمد، تمدن اسلامى به وجود خواهد آمد؛ آن وقت فرهنگ اسلامى فضاى عمومى بشريت را فرا خواهد گرفت. اينها همه‏اش با مراقبت و با تقوا عملى است؛ تقواى فردى و تقواى جماعت و امت.

 ایشان در آخر برای پایداری و استواری نظام جمهوری اسلامی ایران دعا نمودند.

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.